Nyomtatás
Találatok: 2212
jimny2Az új Jimny úgy néz ki, mintha egy hároméves kisfiú rajzolta volna, a technikája az előző évezredből maradt ránk, mégis imádjuk.

1998 rég volt. Húsz éve robbant ki az internetkorszak első nagy botránya, a Clinton-Lewinsky affér. Ebben az évben lett a világ legnagyobb vállalata a Microsoft, és alapították a Google-t. Húsz éve nyert tizenegy Oscar szobrocskát a Titanic, és már húsz éve, hogy Európa megállapodott a közös pénz, az euró bevezetéséről.

1998 rég volt. A Ford épp húsz éve mutatta be a kompakt Escort utódaként az első, New Edge Focus-t. Ennek a Focusnak az idén a negyedik generációja lép piacra, nagyjából ez is az általánosan elfogadott modellváltási ritmus. Kivétel a Suzuki és a Jimny: az új, 2018-as Jimny elődjét ugyanis pont húsz éve, 1998-ban mutatták be. Még az előző évezredben. Az eltelt két évtized során az autóiparban három trend ütötte fel a fejét és lett meghatározó jelentőségű: az SUV-k, a downsizing és retro. Ennek tudtában nem kell nagy jóstehetség, hogy komoly sikereket jövendöljünk az új Jimny-nek. Úgy értem, nézz csak rá!

Van aranyosabb autó? Mint egy plüssmackó négy keréken, dögösebb, mint a Jeep Renegade, olyan macsó a külseje, mint a Mercedes G-osztálynak, csak épp kétharmados méretarányban, ami az ellenszenves böszmeséget cukivá varázsolja. Csodálatos design, mivel mindenkiben azt az érzetet kelti, hogy 3-4 éves korában pont ilyet rajzolgatott ő is, ugyanakkor a Fiat 500-as és az Apple i betűs termékein kívül kevés forma kelt ennél erősebb birtoklási vágyat.

jimmy3

Retro lemezei alatt is nagyon ódivatú a Jimny: az acél létraváz néhány extra erősítést leszámítva ugyanaz, mint az elődé, elöl-hátul merev tengelyes és tekercsrugós a felfüggesztés, két hosszanti lengőkarral és egy Panhard-rúddal kiegészítve, a kormánymű golyópályás, a motor szívó benzines, a váltó vagy ötfokozatú kézi, vagy négyfokozatú automata. Ez a műszaki tartalom már a '90-es években sem számított modernnek, ráadásul nincs turbó, hibrid vagy dízel.

Tovább a Totalcarra a teljes cikkhez!

Forrás: Totalcar