
Mongóliában, az emberekben ma is benne lakozik a szabadás utáni vágy, a végtelen sztyeppéken való vadászat. Ám a napokig tartó lovaglás már nem mindenkinek jön be. Annak a két ulánbátori embernek biztosan nem, akik a Mercedestől rendeltek egy-egy Zetros lakóautót. Egyiküknek sörgyára van a másik szén és rézbányákból szedte össze az egyedi építésű gépre valót.
A különleges járművek nagyjából 11 méter hosszúak (nem pont ugyanolyanok), és össztömegük elérheti a 27 tonnát is, 16 tonnával terhelhető. A hajtáslánc megegyezik az Actros kamionokban használttal, a 7,2 literes, hathengeres dízelmotor teljesítménye 326 lóerő, de ez semmi a 1300 Nm-es nyomatékhoz képest. A járművek mind a hat kerekek hajtott és három kapcsolható differenciálzár is segíti terepen, sebességváltója kilencfokozatú.
A Zetrost eddig elsősorban tűzoltóknak és energiaszolgáltatóknak szállították, akiknek különösen rossz útviszonyok között is célba kellett jutniuk. Most azonban a felépítmény-specialista Hartmann és belsőépítész Huenerkopf cégek segítségével a mongol urak számára vadászautót faragtak belőle.

A tervezés során figyelembe vették a sivatagban uralkodó extrém hőingadozást, ezért jó hőszigetelő képességű anyagokból épült a fülke, amely természetesen légkondicionált.

A fürdőszobát valódi márvánnyal borították és padlófűtés jár hozzá, tusoló, wc és mosdó is van benne. Ha az időjárás engedi, lehet a külső zuhanyzót is használni. A konyha is teljesen felszerelt, a hideg-melegvizes csap mellett kerámia főzőlap, mikrohullámú sütő, hűtőszekrény és kávéfőző is van. Az értéktárgyak számára egy kisebb széf is található, de a puskákra is zárható szekrény vár.
Hátul külön emelőrendszert alakítottak ki, amellyel a tetőn kialakított csomagtartóra lehet feltenni a rakományt. De ennél érdekesebb a mini garázs az egyik Zentros farában, amelyben egy quad bújik meg.
A járművek árát nem közölte agyártó, de szerintünk bizonyára meghaladja az ötvenmillió forintot.
Forrás: Vezess