greenpeace média klipAlhasi érvek az erdők védelme érdekében. Azt kell mondjam, ügyesen kommunikál a multinacionális zöldszervezet. De hát ezt már régóta tudtuk róla. No, meg azt is, hogy provokatív szemtelenségért, meghökkentő vakmerőségért, rikító feltűnésért nem megy a szomszédba. Van a kamrájában elegendő. A hazai médiumokat az MTI jóvoltából szédületes sebességgel bejáró legújabb klipjében azonban az antropomorfizálás sikamlós terepét választotta. A terület, a téma nem új a PR- és reklámszakmában, hisz’ az erotikával szinte majd mindent megkíséreltek már eladni. Ám erdőt eddig még nem. Borítékolni lehet, hogy ez a klip bekerül a reklámtananyagba.
Nem a tabudöntés az igazán nagy teljesítmény ebben az esetben, hanem az a kreativitás, amely az emberi szexualitást összehozta az erdő fáival, anélkül, hogy maga az ember megjelenne. Mert az erdő és az erotika, az erdő és a szex már régóta témája a magas művészetnek és a fogyasztói képalkotásnak egyaránt.
A „zenei” aláfestés sem újdonság, az évtizedekkel ezelőtt világslágerré vált Je t’aime sóhajai jóval megelőzték.
Az emberi genitáliákkal való hasonlóság is bármely vizuális térben fölfedezhető, ez a befogadó lelkén múlik. A fa, mint fallikus szimbólum is rég fölfedeztetett. Ezekről Sigmund Freud volt szíves értekezni.
A hasonlóság kétségtelenül megejtő, ám az a direkt dinamika, amit a klip bemutat, maga az ízlésficam. A serdületlen erdei iskolások bizonyára jót mulatnak, pirulnak (?) majd a látnivalókon.
Egy biztos, a szervezet ismét sikerrel hívta föl magára a közfigyelmet, ám, hogy az erdők védelméért egy kakaslépést is előbbre lépnénk e klip által – az kétséges.
Így zajlanak az események az uborkaszezonban.

Forrás: ForestPress