1. oldal / 2
Várhatóan június 29.-én megjelenik a Magasles 82., 2010. júliusi lapszáma. Olvasóink a magazin tartalmából kaphatnak egy kis ízelítőt. Magasles 82., 2010. július
Vadászmozaik / Nehezített vércsapa verseny és elővizsga Karapancsán
A Felső-Nílus mentén
Európa vadvilág öröksége
Az OMVK fotópályázata
Postabontás
Júliusban vadászható
Elmék, nem vadak
Cseh golyósok – műanyag tussal
2010 újdonsága
Még egy parókás bak Csongrádból
Gyorsabb és erősebb
Szupermodern sörétes
Ha nagy a baj – mentés világszerte
Drága lovak!
Erdőn, mezőn járva
Együttműködés
Erdőn, mezőn / Márok Tamás: Bakok zöldben és sárgában
„Eltűntek a bakok!” – panaszkodnak gyakran a vadgazdák május végén és júniusban. A kifigyelt őzbak szokott helyén több alkalommal sem mutatkozik, pedig többször is elmentünk arra a vendéggel. Tán betegséget fogott? Elhajtották a kóbor kutyák? Vagy orvvadász kezére került? Legtöbb esetben nem. De hát akkor hova tűnt? Ebben az időszakban őzeinket tényleg sokkal nehezebb föltalálni. Vegyük sorra, miért!
Halmágyi Takács István: Ládásbika, csinibak
Újabb, állítólag mesterségesen, háznál előállított abnormális baktrófea képe borzolja a vadászati közvéleményt. Ennek kapcsán, ürügyén érdemes elgondolkozni némely nemkívánatos jelenségekről.
Megfigyeltem – Kammermann Péter: Vadász fogta róka fogta nyúl
Kuriózum / Halmágyi Takács István: Sajátos vadászati módok – Lesvadászat leopárdra
A nagymacskák vitán felül a világon vadászható vadfajok elitjébe tartoznak. Bármelyikük elejtése minden vadász álma. Ugyanakkor vadászatuk meglehetősen nehéz. Bár a köztudatban – és az árlistákon – az oroszlán (lehetőleg dús, sötét sörényű hím oroszlán) a legrangosabb, sokak szerint a leopárd elejtése nehezebb, és vadászati értéke talán még nagyobb is. Sokan szeretnénk abban a nehéz helyzetben lenni, hogy mindkét csúcsragadozó elejtése után azon töprengjünk, melyik volt a nehezebb vadászat!
Vendégoldal / Takács Szabolcs: A fotós felszerelés megválasztása – Objektív
Legalább annyira fontos a megfelelő objektív, mint a megfelelő fényképezőgép. A képet ugyanis az ezen keresztül beérkező fénysugarak rajzolják ki. Jó objektív esetében a kép kontrasztos, éles, színhelyes és részletgazdag. De mit nevezhetünk jó objektívnek?