trófeaMárciusban két szakkiállításon is bemutatkozik Magyarország mint vadászturisztikai desztináció Madridban.
A spanyol vadászati rendezvényeken, a szinergiahatások kihasználása céljából hazánkat a Magyar Fejlesztési Bankhoz tartozó Magyar Turizmus Zrt. és a magyar állami erdőgazdaságok közösen népszerűsítik.

Az érdeklődők először március 3-5. között, az immár XIX. alkalommal megrendezésre kerülő VENATORIA vadászati kiállításon ismerhetik meg Magyarország állami erdőgazdaságait, valamint egyéb turisztikai vonzerőit Madrid vásárvárosában, az IFEMA-n. A vásáron hazánk mint intézményi kiállító első alkalommal vesz részt önálló standdal az erdőgazdaságok szervezésében és az MT Zrt. közreműködésében. A kiállításra mintegy 20.000 látogatót várnak.
Március 4-6. között, Madrid Casa de Campo területén szintén vadászati kiállítást szerveznek: a FICAAR vásárnak ráadásul idén hazánk soros EU elnöksége kapcsán Magyarország lesz a díszvendége. A rendezvényt az Európai Unió soros elnöki posztját betöltő Magyarország nevében Bucsi-Szabó Edit nagykövet asszony nyitja meg. Az ünnepélyes megnyitóra Madridba érkezik a Magyar Fejlesztési Bank delegációja Baranyay László elnök-vezérigazgató vezetésével. A vásáron a magyar állami erdőgazdaságok vadászati kínálatát egy 42m2-es látványos standon ismerheti meg a kiállításra érkező mintegy 30.000 érdeklődő.

Spanyol vadászati körökben Magyarországnak mint vadászturisztikai úti célnak komoly tekintélye van figyelembe véve, hogy hazánk területének több mint egyötöde erdő, melyek vadállománya igen gazdag. A spanyol vadászok számára Dél-Afrika és Argentína után hazánk jelenti a legkedveltebb úti célt. A vadászati céllal Magyarországra utazó spanyol vendégek száma korábban akár az évi 10 ezer főt is megközelítette, és az átlagos tartózkodási idejük elérte az 5-7 napot. Egy-egy spanyol vadász pedig akár több tízezer eurót is elkölthet egy-egy magyarországi utazása alkalmával. A vadászokat kísérő családtagok pedig előszeretettel veszik igénybe hazánk gyógyturisztikai kínálatát. Mindezek tekintetében kiemelkedő jelentősége van a koncentrált magyar megjelenésnek az említett két kiállításon.

A KSH előzetes adatai szerint 2010-ben közel 107.000 spanyol vendég összesen 273.400 vendégéjszakát töltött el kereskedelmi szálláshelyeinken. A magyarországi turisztikai kínálatot – beleértve a vadászturizmust is – együtt népszerűsítő hazai állami szervezetek 2011-ben növekedést várnak a spanyol vendégforgalomban: a Magyar Turizmus Zrt. idei évi marketingtervében 4%-os bővülést célzott meg a spanyol vendégéjszakák számának tekintetében. A cél elérése érdekében a társaság idén is folytatja aktív marketingtevékenységét – madridi külképviseletének bevonásával – Spanyolországban, amelyet az ún. B2B(business to business) piacok közé sorolt a 2011. évi marketingtervében. A B2B országokból nézve Magyarország távoli, egzotikus úti cél, ezért a turisták kevesebben, és jellemzően szervezetten, azaz utazási irodákon keresztül érkeznek. Az ilyen országokban a nemzeti turisztikai marketingszervezet elsősorban az utazásszervezők megnyerésére helyezi a hangsúlyt, és marketingtevékenysége során a szakmai értékesítés-ösztönzés kerül előtérbe.

Forrás: Turizmus.com